Rallija Sarma organizatori šogad ir parūpējušies par to, lai rallijs
Sarma ’16, kas notiks 23. un 24. janvārī, būtu īpaši labvēlīgs un ērts
skatītājiem. Lai to sasniegtu, šī gada rallijam ir izvēlēti labākie
ātrumposmi tikai Gulbenes apkārtnē, un to starta laiki saplānoti tā, lai
bez liekas steigas būtu iespējams redzēt pēc iespējas vairāk ātrumposmu.
Pirmajā rallija dienā pēc sacensību atklāšanas pulksten 13:50 pašā
Gulbenes centrā pie kultūras centra, Latvijas un Igaunijas rallija
čempionāta dalībnieki pulksten 14:03 uzsāks cīņu skaistajā Ozolkalna
ātrumposmā, kas sava apgrieztā virziena dēļ ieguvis pamestās dzelzceļa
stacijas “Kamalda” nosaukumu. Šis vairākus gadus neizmantotais
ātrumposms savā ziņā ir uzskatāms par iesildīšanās posmu, tajā gan
sportistiem ir jābūt piesardzīgiem, jo tas ir ātrs, šaurs un vietām
neparedzami viltīgs. Pēc “Kamalda” ātrumposma sportistus un skatītājus
gaida šī rallija “medusmaize” – lieliskais “Druviena” ātrumposms. Tas ir
viens no garākajiem viltīgākajiem Sarma ’16 ātrumposmiem. Pirms
vairākiem gadiem izbūvētajiem šaurajiem un līkumotajiem meža autoceļiem
abos sānos ir grāvji, kas rallistu kļūdas nepiedos. Savukārt daudzās
līkumu sērijas rallija stūrmaņus atstās ar sausu muti, bet pilotus ar
slapju muguru. Šis ātrumposms viennozīmīgi ir tas, kurš pat tiem, kuri
ar ralliju ir uz Jūs, liek uzplaiksnīt prātā idejai par dalību rallijā.
Abi pirmās dienas ātrumposmi atkārtosies divas reizes ar 2,5 stundu
nobīdi – pirms un pēc saulrieta. Tāpēc rallija līdzjutējiem ir iespēja
atrast sev tīkamāko vietu kādā no ātrumposmiem un tur to noskatīties
abas reizes, vai arī saulrieta gaidīšanas pauzi izmantot citas
skatīšanās vietas atrašanai. Skatītāji, kuriem interesē tikai ātrākās
rallija ekipāžas, pareizi visu izplānojot, Top5 ekipāžas var mēģināt
ieraudzīt arī četras reizes.
Otrajā rallija dienā rallija ekipāžām pievienosies arī rallijsprinta
dalībnieki, un tā pulksten 8:47 sāksies ar vienu no Sarma klasiskākajiem
ātrumposmiem – labi pazīstamo ātrumposmu “Zaķakājas”, kurš galvenokārt
ir slavens ar leģendāro caurteku, kurā savulaik pabijusi neviena vien
rallija ekipāža. Reizumis liekas, ka šajā vietā sportisti kļūdas pieļauj
tikai tāpēc, ka caurtekas drūmā slava iedveš bailes un paralizē
braukšanas prasmes. Taču jāsaka, ka šajā ātrumposmā ir daudz skaistāku
un pat bīstamāku vietu, piemēram, Kalnaskolas līkumu sērija. Šim
ātrumposmam sekos rallija Sarma jaunums – ātrumposms “Silenieki”, kas
nav izmantots ļoti sen. Jāsaka gan, ka kopš tiem laikiem, ir mainījušās
gan sportistu paaudzes, gan paši ceļi. Šis ātrumposms pēc savas
konfigurācijas un stila ir ļoti līdzīgs Druvienas ātrumposmam.
Pēc pusstundu gara servisa parka, kas šogad no Gulbenes ir pārceļojis uz
netālajiem Šķieneriem, sportistiem vēlreiz būs jāveic abi rīta
ātrumposmi, kuriem starts attiecīgi tiks dots 10:57 un 11:33. Pēc šiem
ātrumposmiem dalībnieki atgriezīsies servisa parkā un skatītājiem būs
pietiekami daudz laiks atrast tīkamākās vietas pēdējā ātrumposmā “Ikteri”.
Priekšpēdējais un pēdējais ātrumposms “Ikteri” ir slavenais un visiem
rallija faniem labi pazīstamais “Stāmerienas” ātrumposms, kas šogad tiks
veikts pretējā virzienā, un tam pievienota jauna finiša daļa, kurai
iespējams piekļūt tikai ar Gulbenes – Alūksnes šaursliežu bānīša
palīdzību. Šis ātrumposms izceļas ar savām mainīgajām sekcijām – vienu
brīdi tas ir plats un ļoti ātrs, savukārt citviet tas ir šaurs,
sarežģīts un bīstams. Otrajā reizē tam būs “Power Stage” statuss, kas
ātrākajiem tā veicējiem dos papildus punktus čempionāta ieskaitē. Tādēļ
daudzi sportisti būs gatavi riskēt.
Plašāku informāciju par rallija Sarma ’16 ātrumposmiem iespējams atrast
mājas lapā www.autorally.lv <http://www.autorally.lv> savukārt jaunumiem
iespējams sekot līdzi rallija Sarma Twitter kontā @RallySarma un
Facebook lapā www.fb.com/rallysarma <http://www.fb.com/rallysarma>
Informāciju sagatavoja:
Ģirts Avotiņš
Rallija “Sarma 2016” preses sekretārs
T: 29467027
e-mail: girts.avotins@gmail.com